پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251288
خواسته هاي جديد آمريکا باعث شگفتي و عصبانيت تيم ايراني شده است
تاریخ انتشار : 1400/12/21 09:52:57
نمایش : 870
يک پايگاه خبري در گزارشي نوشت که خواسته هاي جديد آمريکا باعث شگفتي و عصبانيت تيم ايراني شده است
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ پايگاه خبري «ميدل ايست‌اي» در گزارشي به موضوع وقفه در مذاکرات هسته‌اي ايران اشاره کرد.

اين پايگاه خبري در مقاله خود نوشت: «موضوع توقيف نفتکش‌ها تنها مانع باقي مانده براي احياي توافق هسته‌اي ايران نيست».

ميدل ايست آي نوشت: «آمريکا در واپسين پاسخ خود به ايران، خواسته‌هاي نامشخص جديدي را درخواست کرده که باعث شگفتي و عصبانيت طرف ايراني شده است».

اين پايگاه خبري اضافه کرد: « آمريکا از برداشتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از ليست سازمان‌هاي تروريستي خارجي آمريکا خودداري مي‌کند. همچنين موضوع ابعاد نظامي احتمالي فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران ميان ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هنوز حل نشده است».

ميدل ايست آي نوشت که يک منبع ايراني به اين پايگاه خبري درباره موضوع باقي ماندن سانتريفيوژهاي پيشرفته در ايران گفته است: «به عقيده من، حتي اگر کنگره آمريکا به طور معجره آسايي با توافق موافقت کند، اگر آنها بخواهند مي‌توانند طي چند ساعت آن را لغو کنند. بنابراين در شرايطي که آمريکا تصميم بگيرد دوباره به نقض توافق بپردازد، وجود سانتريفيوژهاي پيشرفته در ايران ضمانت قدرتمندتري از هر چيز ديگري است که آمريکا مي‌تواند آن را ارائه دهد».

در حالي که امروز (جمعه) ۲۰ اسفند ماه علي باقري مذاکره کننده ارشد جمهوري اسلامي ايران و «انريکه مورا» معاون مسؤول سياست خارجي اتحاديه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوها در چارچوب دور هشتم رايزني‌ها به منظور رفع تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران در حال مذاکره بودند، «جوزپ بورل» مسؤول سياست خارجي اتحاديه اروپا که ديروز تلفني با حسين اميرعبداللهيان نيز درباره اين مذاکرات گفت‌وگو کرده بود از ضرورت وقفه در مذاکرات به دليل آنچه عامل خارجي از آن نام برد خبر داد.

بورل در اين زمينه در توئيتي نوشت: به دليل عوامل خارجي به وقفه در گفت‌وگوهاي وين نياز است. متن نهايي اساسا آماده و روي ميز است. به‌عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تيمم به ارتباط با همه اعضاي برجام و ايالات متحده براي غلبه بر وضعيت فعلي و نهايي کردن توافق ادامه خواهم داد.

در همين خصوص خبرنگار فارس مطلع شد که اين وقفه اعلام شده به پيشنهاد هماهنگ کننده گفت‌وگوها صورت مي‌گيرد و طرف‌ها بعد از اين وقفه هم تصميم دارند روند مذاکرات را ادامه دهند و در همين زمينه نيز رايزني‌ها به صورت فعال از پايتخت‌ها ادامه خواهد يافت.

انتهاي پيام/.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html